^Powrót na górę

◁ | ▷
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

Logowanie

  • Rekrutacja do klas I i przedszkola na rok szkolny 2018/19

    W załącznikach zarządzenia Pana Wójta dotyczące rekrutacji na rok szkolny 2018/19

    Zebranie z rodzicami

    Dnia 21.09.2017r. (czwartek) o godz. 16 30 odbędzie się spotkanie ogólne dotyczące organizacji roku szkolnego 2017/2018.

    Proszę o obecność na spotkaniu.

    Dzień muzyki w naszej szkole

    Reforma edukacji 2017

    Oto najważniejsze informacje dotyczące wchodzącej w życie od września 2017 r. REFORMY EDUKACJI:

     
     Dobra  Szkoła - Reforma Systemu Edukacji - strona Ministerstwa Edukacji o reformie
     
     

     

    Ogłoszenie o konkursie

    Biblioteka szkolna organizuje konkurs czytania ze zrozumieniem

     dla klas II i III. Wszystkich chętnych uczniów serdecznie zapraszam.

                                                                           bibliotekarz szkolny:

                                                                               Jolanta Bar

    Terminy konkursów:

    kl. II a – 29. 03. 2017r.

    kl. II b – 29.03.2017r.

    kl. III – 30.03.2017r.

O

g

ł

o

s

z

e

n

i

a

Odrabianie lekcji w domu zawsze wymaga stworzenia ku temu odpowiednich warunków - wskazówki dla rodziców
 
I. Wyznaczone miejsce do nauki
Dzieci nie powinny odrabiać lekcji w pokoju stołowym, czy w kuchni, gdyż na tej przestrzeni wiele rzeczy zakłóca spokój, a wtedy naprawdę trudno się skoncentrować na pracy. Kiedy w pomieszczeniu, w którym dziecko ma odrabiać lekcje, przebywają inne osoby, włączone jest radio czy telewizor nie sposób oczekiwać, że zadanie zostanie wykonane właściwie. Miejsce do nauki powinno być odosobnione i ciche. W pokoju nie powinno być ani telewizora, ani komputera. Ponadto:
miejsce pracy powinno być jasne. Nie oznacza to jednak, że biurko koniecznie musi być usytuowane przy samym oknie;
biurko i miejsce do siedzenia muszą być dopasowane do wzrostu dziecka;
konieczne jest dobrze ustawione oświetlenie (dziecko praworęczne -  lampka z lewej strony, leworęczne – z prawej);
miejsce pracy powinno być uporządkowane. Jeśli przed rozpoczęciem nauki trzeba długo szukać zeszytów, powstaje u dziecka stres, jeszcze zanim wzięło się do lekcji;
zabawki czy podręczniki, których dziecko nie potrzebuje przy odrabianiu lekcji, powinny być sprzątnięte z biurka;
niezbędne przybory szkolne (ołówki, słowniki, kalkulator) powinny zawsze być pod ręką;
po odrobieniu lekcji wszystkie przybory wracają na swoje miejsce;
po odrobieniu lekcji trzeba spakować tornister na następny dzień.
II. Czas pracy
Po powrocie ze szkoły dziecko powinno mieć chwilę dla siebie – godzinę lub dwie w zależności od potrzeby. Ten czas należy przeznaczyć na racjonalny odpoczynek – drzemka, spacer na świeżym powietrzu, rozmowa. Spędzanie tej przerwy przed telewizorem lub ekranem komputera nie sprzyja odpoczynkowi. Następnie czas należy przeznaczyć na odrabianie lekcji i naukę. Ważne, aby dziecko odrabiało je o stałej porze. Najlepsze godziny na odrabianie lekcji to 16-18. Jeśli widać u dziecka spadek koncentracji należy robić mu przerwy 5 – 10 minutowe i przeznaczyć je na ćwiczenia oddechowe lub fizyczne. A kiedy dziecko nie powinno odrabiać zadań domowych:
tuż po obfitym posiłku, obiedzie, kolacji gdyż wówczas organizm jest nastawiony na trawienie;
późnym wieczorem, po godzinie 20.
III. Stopniowanie trudności
Ważne jest stopniowanie trudności – na początku należy wykonywać zadania trudniejsze, kiedy siły i koncentracja są największe, a później przejść do zadań łatwiejszych. Pierwsze pół godziny to najefektywniejszy czas nauki dziecka (oczywiście od momentu, kiedy rzeczywiście skupi się ono na zadaniu).
IV. Urozmaicenia
Nie wolno zbyt długo koncentrować się na jednym temacie. Najlepiej “skakać” po przedmiotach ( np. po matematyce, historia, później przyroda). Przeplatać prace pisemne z ustnymi.
 
Koncentracji można się nauczyć
 
Wielu uczniów ma problemy ze skupianiem uwagi podczas odrabiania zadań domowych i koncentracją, gdy trzeba się czegoś nauczyć. Aby pomóc dziecku usprawnić koncentrację uwagi:
pokażmy dziecku, że skupiona uwaga pomaga szybciej zapamiętywać. W czasie nauki nie pozwalajmy więc bawić się, oglądać telewizji, korzystać z telefony komórkowego;
zadbajmy o stałe miejsce pracy, te same godziny. Im mniej zmian - tym mniej zakłóceń w pracy;
przed przystąpieniem do odrabiania lekcji poprośmy dziecko, by przygotowało się do nich - skorzystało z toalety, napiło się, bądź postawiło szklankę z napojem na biurku, zjadło, gdy jest głodne (podjadanie w czasie nauki rozproszy dziecięcą uwagę); 
określmy czas pracy i czas odpoczynku, który nastąpi po zakończeniu pracy. Zbyt długie przesiadywanie przy biurku, nie sprzyja koncentracji na zadaniu. Dziecko wiąże odrabianie lekcji z przymusem siedzenia przy biurku, a nie z koniecznością koncentrowania się na zadaniu. 
Wytłumaczmy dziecku, że pytania i rozmowy podczas odrabiania lekcji, powinny dotyczyć wyłącznie tematów związanych z lekcjami. Wszystkie inne muszą zostać odłożone na później. Jeśli przewidujemy przerwy w czasie uczenia, wcześniej je z dzieckiem ustalmy. Nawiązując do przerw w nauce należy tu wspomnieć o efekcie pierwszeństwa i świeżości. Wyniki wielu badań wskazują, że istnieje pewna stała kolejność zapamiętywania elementów w zależności od miejsca, jakie zajmują w szeregu. Tak więc w pierwszej kolejności zapamiętywane są z reguły początkowe elementy szeregu, później elementy końcowe, a dopiero w następstwie dalszych powtórzeń elementy środkowe. Najłatwiej zapamiętujemy więc to, co jest na początku i na końcu określonej jednostki czasowej. Dziecko podczas nauki w domu powinno dzielić odrabianie lekcji na wyraźne jednostki, tak by uzyskać jak najwięcej “początków” i “końców”.
 
Style uczenia się
 
1.WZROKOWCY
Wzrokowcy lubią porządek wokół siebie, pamiętają dobrze kolory i rysunki oraz lokalizację przedmiotów.
DOBRE RADY:
dziecko powinno podkreślać, zaznaczać kolorem, pogrubiać markerem;
należy zachęcać dziecko do zapisywania tego, co wydaje się ważne. Potem można wspólnie przeglądać notatki, wertować kartki powtarzając. Ważne jest również streszczanie tego co się przeczytało.
2. SŁUCHOWCY
Słuchowcy zdecydowanie wolą usłyszeć nowe informacje niż przeczytać o nich. Uczą się recytując na głos.
DOBRE RADY:
zaproponuj dziecku, by podczas nauki w domu mówiło „do siebie” lub do innych; głośno powtarzało słówka, przeczytane wiadomości itp.
można je też nagrywać mówione przez dziecko treści i je odtwarzać.
3. KINESTETYCY
Kinestetycy uczą się przez działanie i dotyk. Mogą mieć problemy, kiedy są zmuszeni do siedzenia podczas rozwiązywania zadań. Dużo szybciej i skuteczniej przyswajają wiadomości, lepiej rozumieją informacje, gdy mają możliwość zapisania ich. Dla nich praktyczne działanie jest podstawą.
DOBRE RADY:
czytanie książek na głos i przesuwanie palcem, w celu śledzenia słów na stronie;
notowanie informacji czy słów na kartce, kilka razy, aby łatwiej je zapamiętać;
ściskanie w dłoni małej piłeczki podczas nauki. Można ją zamienić na małą gumową zabawkę albo coś podobnego, przyjemnego w dotyku;
poruszanie się podczas czytania, częste przerwy i krótka gimnastyka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd